سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگ کتابخوانی

تکنیک های نوشتن مقاله با روش های مورد نیاز برای مقالات دانشگاهی متفاوت است. این که آیا شما علاقه مند به نوشتن یک روزنامه مدرسه ، انجام یک الزام برای کلاس هستید یا به دنبال شغل نوشتن در روزنامه نگاری هستید ، باید تفاوت را بدانید. برای نوشتن مانند یک گزارشگر واقعی ، این راهنما را برای نحوه نوشتن یک مقاله خبری در نظر بگیرید.

موضوع خود را انتخاب کنید
اول ، شما باید تصمیم بگیرید که در مورد چه چیزی بنویسید. گاهی اوقات یک ویراستار یا مربی به شما وظایف می دهد ، اما اغلب باید موضوعات خود را برای پوشش پیدا کنید.

اگر می خواهید موضوع خود را انتخاب کنید ، می توانید موضوعی را انتخاب کنید که مربوط به تجربه شخصی یا سابقه خانوادگی شما باشد ، که این امر به شما یک چارچوب محکم و یک دوز چشم انداز می دهد. با این حال ، این مسیر بدان معنی است که شما باید برای جلوگیری از تعصب تلاش کنید - ممکن است نظرات قوی داشته باشید که می تواند نتیجه گیری شما را تحت تأثیر قرار دهد. شما همچنین می توانید موضوعی را انتخاب کنید که حول یک علاقه شخصی مانند ورزش مورد علاقه خود تغییر یابد.

مقاله برای اخبار شما
حتی اگر به موضوعی نزدیک به قلب خود خاتمه دهید ، باید با استفاده از کتاب ها و مقاله هایی که به درک کاملی از موضوع می پردازید ، تحقیق کنید. به کتابخانه بروید و اطلاعات پیش زمینه در مورد افراد ، سازمان ها و رویدادهایی را که قصد پوشش آنها را دارید پیدا کنید.

در مرحله بعد با چند نفر مصاحبه کنید تا اطلاعات و نقل های بیشتری را جمع آوری کنید که چشم انداز این موضوع را نشان می دهد. از ایده مصاحبه با افراد مهم یا خبره نگران نشوید - یک مصاحبه می تواند به همان اندازه که می خواهید آن را رسمی یا غیررسمی کنید ، انجام دهید ، بنابراین استراحت کنید و از آن لذت ببرید. افراد دارای سوابق در موضوع و نظرات قوی را پیدا کنید ، و دقت خود را با دقت بنویسید یا ضبط کنید. به مصاحبه شوندگان اطلاع دهید که از آنها نقل خواهید کرد.

بخش هایی از یک مقاله خبری
قبل از نوشتن اولین پیش نویس خود ، باید از قسمت هایی که یک خبر خبری تشکیل می دهند ، آگاه باشید:

عنوان یا عنوان
تیتر  مقاله شما باید جاذب و به نقطه است. شما باید عنوان خود را با استفاده از دستورالعمل های سبک Associated Press بپیوندید ، مگر اینکه انتشار شما چیز دیگری را مشخص کند. اعضای دیگر کارمندان نشریات غالباً عناوین را می نویسند ، اما این به شما کمک می کند تا افکار خود را متمرکز کنید و ممکن است مدتی دیگر آن کارمندان را نجات دهید.

مثال ها:

"سگ گمشده راه خود را به خانه می یابد"
"مناظره امشب در تالار جاسپر"
"پانل 3 برنده مقاله را انتخاب می کند"
حاشیه
نام اصلی در این مورد نام نویسنده است - نام شما.

سرب (گاهی اوقات "lede" نوشته شده است)
سرب جمله اول یا پاراگراف، نوشته شده به ارائه یک پیش نمایش از کل مقاله است. این داستان را خلاصه می کند و بسیاری از واقعیت های اساسی را در بر می گیرد. این مقاله به خوانندگان کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند بقیه مقاله را بخوانند یا از دانستن این جزئیات راضی هستند یا خیر.

داستان
هنگامی که صحنه را با پیشروی خوب تنظیم کردید ، داستانی کاملاً نوشتاری را دنبال کنید که حاوی حقایق تحقیق شما و نقل قول هایی از افرادی است که با آنها مصاحبه کرده اید. مقاله نباید شامل نظرات شما باشد. جزئیات هر وقایع را به ترتیب زمانی. استفاده از صدا و نه مجهول هنگامی ممکن است، و نوشتن در روشن، جملات کوتاه، مستقیم.

در یک مقاله خبری ، شما باید از قالب هرمی معکوس استفاده کنید - مهمترین اطلاعات را در پاراگراف های اولیه و بعد از آن با اطلاعات پشتیبانی قرار دهید. این تضمین می کند که خواننده ابتدا جزئیات مهم را ببیند. امیدوارم که آنها به اندازه کافی فریب خورده باشند تا به پایان خود ادامه دهند.

منابع
منابع خود را در بدن با اطلاعات و نقل قول هایی که ارائه می دهند وارد کنید. این متفاوت از مقالات آکادمیک است ، جایی که می توانید این موارد را در انتهای قطعه اضافه کنید.

پایان
نتیجه گیری شما می تواند آخرین اطلاعات شما ، یک خلاصه یا یک نقل قول با دقت انتخاب شده باشد تا خواننده را با حس قوی داستان خود رها کند.